Sandra Schols
TIM-verslaggever 12 april 2019

Lekker soigneren met Maastrichts make-up merk PUNE

Fabienne Perot, make-up Artist van beroep, miste tijdens haar dagelijkse werkzaamheden bepaalde producten waar ze graag mee zou willen werken. Omdat ze maar niet kon vinden wat ze zocht nam ze, samen met haar man, krap een jaar geleden het initiatief om een eigen make-up merk te ontwikkelen. Een groep van acht creatievelingen, met elk hun eigen expertise en vakgebied, werden bij elkaar geroepen. Er was een idee, maar meer dan dat ook niet. Met als basis de gezamenlijke liefde voor het Maastrichtse soigneren ging het achttal aan de slag. Begin dit jaar werd het merk gelanceerd. Opgepast! Hier komt PUNE.

Fabienne Perot (initiatiefneemster) en Ellis Visser (content marketing) kunnen zelf ook maar moeilijk geloven dat het team dit alles in een klein jaar tijd heeft bewerkstelligd. De dames vertellen met passie over het nieuwe merk in hun kantoorpand in hartje Maastricht. Alles in het pand ademt PUNE. Strak, licht, ruim en vooral veel aandacht voor detail. “Klanten die hier binnenkomen moeten direct het ‘PUNE-gevoel’ krijgen”, steekt Fabienne Perot van wal. “Maastrichtenaren houden van lekker soigneren. Ze staan er graag goed op. PUNE staat voor dat gevoel. Aandacht voor jezelf.” Het PUNE-assortiment bestaat momenteel uit 123 basisproducten. “Wij hebben alles in huis voor een complete make-up look. Naast de basisproducten vullen wij het assortiment ook regelmatig aan met trendgevoelige producten ”,aldus Fabienne.

Zoektocht naar het perfecte product 

In Italië gingen Fabienne en Roger op zoek naar de beste leveranciers. Onze producten worden door verschillende bedrijven gemaakt, worden niet op dieren getest en zijn vrij van parabenen”, aldus Fabienne. “Vanuit PUNE worden ook diverse trainingen verzorgd om de klantbeleving te optimaliseren. Dat is van ons uit een service”, vult Ellis haar aan. “Wij vinden het belangrijk dat het PUNE-gevoel goed overgedragen wordt. Daarnaast faciliteren wij de afnemers ook op gebied van marketing. Zo zorgen wij voor het juiste verpakkingsmateriaal en ondersteunen wij bijvoorbeeld ook tijdens het bestelproces. Ook verzorgen we zelf het fotomateriaal en de displays waar de make-up in geplaatst kan worden.” De producten van PUNE zijn niet online verkrijgbaar, maar enkel en alleen bij geselecteerde verkooppunten. Het onderscheidend vermogen voor onze afnemers is enorm. De focus ligt momenteel op Nederland en België. “We denken heel groot, maar blijven altijd dicht bij onszelf”, aldus Fabienne.

Blind date 

Naast Fabienne en Ellis bestaat het team uit Roger Perot (echtgenoot van Fabienne, zoon van een schoonheidsspecialiste en tevens initiatiefnemer), Bo Louise Smit (ondernemer), Caroline Hermans (sales en office manager), Arnold Pesch (grafisch vormgever), Ophelie Perot (creatief manager) en Sarah Veenhof (content creatie). “Ik werd uit het niets ineens toegevoegd in een  WhatsApp-groep met het verzoek of ik wilde komen praten over een eventuele nieuwe opdracht”, aldus Ellis. “Omdat ik geen enkel nummer herkende in de groep en ook niet wist waar het over ging werd ik ontzettend nieuwsgierig. Ik besloot naar de afspraak te gaan en daar werd ik verrast door dit idee.” Roger zocht zelf het team bij elkaar. “Mijn man is daar heel sterk in”, aldus Fabienne. “We hadden diverse mensen nodig en Roger heeft ze allemaal bij elkaar gebracht, eigenlijk als een soort blind date”, grapt ze. “We wisten op voorhand niet of iedereen een klik met elkaar zou krijgen, maar dat was gelukkig al heel snel wél het geval. Iedereen heeft keihard gewerkt om ons mooie merk op de markt te krijgen. We zijn ontzettend trots.” 

Wie kennis wilt maken met PUNE kan terecht bij de flagshipstore VISAVIE in het Sint Servaasklooster of bij een van onze andere verkooppunten. Kijk voor meer informatie en verkooppunten op www.pune.nl



Lees ook